søndag den 18. september 2011

Fright Night


Det var med en lille smule tvang at jeg tog med i biografen for at se Fright Night. Den har ellers fået gode anmeldelser, men synes bare at traileren så lidt små irriterende ud, og så er Colin Farrell heller ikke liiiige sagen. Men besluttede alligevel at give den en chance..


Resumé: I Fright Night opdager teenageren Charley Brewster (Anton Yelchin), at hans nabo Jerry Dandridge (Colin Farrell) er en vampyr, som står bag en række nyere mord.
Ingen af hans venner tror ham, og Charley allierer sig derfor med tv-værten Peter Vincent (David Tennant) for at stoppe Jerry og hans vogter.

Fright Night er genindspilningen af gyserkomedien af samme navn fra 1985. Colin Farrell (Phone Booth, Alexander, In Bruges) ses i vampyrrollen, og på rollelisten finder man også Anton Yelchin (Star Trek), David Tennant (Harry Potter og Flammernes Pokal) og Toni Collette (Den sjette sans).

Min mening: Til min store overraskelse fandt jeg filmen både underholdende, og godt lavet. Det er en halvlang film på lige godt 2 timer, men den synes ikke at være særlig lang når man sidder i de bløde sæder. Jeg er nok også nødt til at bide i det sure æble og indrømme at Colin Farrell gør et fantastisk stykke arbejde som vampyren Jerry. Tror faktisk ikke jeg kan komme i tanke om en som kunne gøre det bedre. Jeg ser ham helt klart i et bedre lys nu, end tidligere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar